woensdag 30 december 2009

You' d better thin(g)k

Library Thing

Er zijn maar weinig boeken die ik zelf koop, liever leen ik ze bij de bieb of snuffel ik in de boekenkast van vrienden en familie. Ik lees snel en veel. Zelf al die boeken kopen, wordt dan een dure hobby. Ik vind de bieb dan ook een geweldige uitvinding. Ik kan uren zoet zijn met het zoeken naar mooie boeken. Mijn interesse is breed en ik heb geen duidelijke voorkeur voor een bepaald genre. Een goede thriller kan mij net zoveel boeien als "verantwoorde" literatuur. Ik heb voor de liefhebber op mijn blog een link toegevoegd naar librarything. Niet veel boeken, maar de boeken die er bij staan zijn een greep uit de werken die "iets" met mij doen. Spanning, ontroering, kennisverbreding, geschiedenis, mythen, humor, kinderboeken en zelfs onvervalste romantiek is mij niet vreemd. Ik zie het nut van librarything wel in, alleen nu nog een manier bedenken om daar in mijn lessen daadwerkelijk iets mee te gaan doen. Vooral in de bovenbouw van havo/vwo kan ik mij voorstellen dat je dit programma gebruikt voor het onderdeel literatuur, voor de onderbouw heb ik mijn twijfels. Persoonlijk vind ik het erg leuk om mee bezig te zijn, weer wat geleerd!

1 opmerking:

  1. Het is inderdaad een dure hobby om alles te kopen. Het feit dat je de bibliotheek dan ook een geweldige uitvinding vindt, doet me natuurlijk goed. ;)

    Librarything is ook bijzonder boeiend omdat ze ook vergelijkbare tips geeft. Of het voor jouw vak veel toegevoegde waarde heeft, denk ik niet. Maar het is wel een tool die goed is om te kennen.

    Fijne feestdagen!

    BeantwoordenVerwijderen