dinsdag 22 december 2009

This social network has been taken offline by its owner

Mijn zoon ziet net voor het eerst dat zijn moeder een blog heeft, hij komt niet meer bij! Volgens hem denkt zijn moeder dat Hyves alleen voor leerlingen is en niet voor oude taarten (zijn woorden) zoals ik. Voor een ieder die nu erg benieuwd is naar dit orakel, ziehier.
Mijn opvatting over Hyves en het gebruik daarvan heb ik al eerder beschreven bij het blogbericht over privacy en behoeft volgens mij geen nadere toelichting.
Ik heb gezien dat het Ichthus College ook een Hyves heeft. Er is een IJselmuiden versie en een Kampen versie. Jammer dat het oude logo dan nog wel bij het profiel staat. Naar mijn idee zou school veel meer kunnen doen met een eigen Hyves pagina, maar volgens mij stuit dit toch nog vaak op weerstand van docenten. Wellicht vinden leerlingen ook dat Hyves typisch iets is voor jongeren en dat school niet moet meedoen met "hun" gebruiken. Dat is zo niet cool! Zoals alle volwassenen met heimwee naar hun oude schooltijd, heb ik mij ook aangesloten bij schoolbank.nl. Echt leuk om mijn oude klasgenoten terug te vinden. Nadeel vind ik wel dat je een lidmaatschap moet nemen om alles te kunnen lezen, daar hou ik dus weer niet van. Zoals een trouwe cursist betaamt, heb ik de link gevolgd naar 23 Onderwijsdingen Ning met als resultaat de titel van dit blogbericht. Ik moet zeggen dat deze zin op zich al een blogbericht waard is, wat een prachtzin!
Ik zie mijzelf op maandagmorgen de docentenkamer al binnenkomen met deze "binnenkomer" of na het werk mijn gezin op deze wijze begroeten. Humor ten top. Het zal wel niet de bedoeling van deze link geweest zijn om een humoristisch intermezzo te creëren, maar ik kan deze vorm van humor wel waarderen. Ik beloof plechtig op een ander tijdstip heel serieus te kijken ;)
Met Facebook en LinkedIn heb ik weinig ervaring. Met name de commerciële sector maakt volgens mij veel gebruik van LinkedIn en ik zie ook wel het nut  voor hen in. Of het iets voor mij kan betekenen weet ik niet. Hetzelfde geldt voor MySpace. Ik hoor er veel over op tv, vooral als er bandjes zijn die zichzelf willen promoten. Grappig, maar wederom niet interesssant genoeg voor mij om actief mee bezig te zijn.

1 opmerking:

  1. De zin is ironisch genoeg om inderdaad de humor er van in te zien. :)

    Ik denk dat niet alle elementen van het sociale web voor iedereen even aansprekend zijn. Met zoveel doelgroepen en zoveel meningen is dat ook geen wonder.

    Het aanmelden is inderdaad een van die punten online die lastig blijven.

    Ik wens je fijne feesdagen toe Anne-Heidi!

    BeantwoordenVerwijderen