dinsdag 1 december 2009

Grinnik


Da's dan toch leuk als je dingen voor elkaar krijgt. Ik heb zelfs uitgevogeld hoe ik de link van de foto's uit mijn vorige bericht op mijn blogje krijg. Eureka! En dan als kers op de slagroom geweldige programma's zoals generator blog waar ik urenlang zoet mee kan zijn. Met de koptelefoon op (zodat ik mijn huisgenoten niet lastig val met instructiefilmpjes) een avondje geknutseld. Geregeld heb ik hardop gegrinnikt om mijn eigen kunstwerkjes. Inderdaad, ik lach om mijn eigen grapjes! Mijn dochter was uiteindelijk toch wel nieuwsgierig naar deze bron van vermaak en speciaal voor haar een foto van haar bewerkt. Zie hier het resultaat. Da's knap werk al zeg ik het zelf (zowel de foto als dochterlief). Uiteraard heb ik mezelf ook bewerkt. Ik ben inmiddels een rock-star, een mad men en bovendien loopt er nu een lego versie van mij rond. Zoals ik al zei: creatief met de computer. De volgende foto is een natuurgetrouwe weergave van mijn persoontje volgens mad men.

 Ik kan mij voorstellen dat leerlingen zulke programma's geweldig vinden en willen gebruiken voor het pimpen van bv. een werkstuk. Het gevaar is wel dat vorm belangrijker wordt dan inhoud. Bovendien heb ik nu zelf moeten constateren dat je gauw twee uur kwijt bent met surfen, knutselen, lezen, etc. Op zich niet erg, maar de vraag is of leerlingen dan nog gefocust blijven op de opdracht. Zoals Annemarie al zei, het is  misschien wel handig als je voor jezelf een soort tijdslimiet hanteert, anders wordt het nachtwerk.

1 opmerking:

  1. Maar wat een prachtig nachtwerk is het geworden zeg! Wow!

    Enne.. zelf ondervinden werkt echt gewoon het beste dan helemaal aan de hand worden meegenomen toch? ;)

    Ik denk inderdaad dat leerlingen hierin kunnen verdwalen. Maar je zou ook een soort van pad met ze kunnen afspreken: eerst de tekst ter controle en daarna mogen ze pimpen wat ze willen. Voor sommigen kan het echt een leuke uitlaatklep zijn.

    BeantwoordenVerwijderen