donderdag 26 november 2009

Ach, les temps perdu....

Wat is vooruitgang? Er gaat toch niets boven een foto genomen met een degelijke spiegelreflexcamera. Heerlijk vertrouwd de ontwikkelde fotorolletjes ophalen bij mijn fotovakman, die ons gezin door de jaren heen d.m.v. de foto's op de voet heeft gevolgd. Goedemiddag familie Meijer, mooie foto's van de vakantie. Hoe is het met de familie? En dan thuis inplakken in het album waarna wij op een regenachtige dag met de hele familie op de bank lekker met het album op schoot de voorbij gegane jaren terug kunnen halen. Ik heb nog niemand van ons gezin gezellig voor de computer naar onze digitale vakantieshots zien kijken. Hoewel menig gezinslid grijpt naar de digitale camera, worden de genomen foto's nooit meer teruggekeken. Bladeren door een boek heeft dan blijkbaar toch wel wat. Kortom. Het delen van foto's en zelf mijn foto's op Flickr zetten is geheel tegen mijn principes. Het oude vertrouwde is zo gek nog niet en om nog maar een cliché ertegen aan te gooien: nieuw is niet altijd beter. Wat ik wel kan waarderen aan deze vooruitgang is dat ik soms mooie plaatjes tegen kom op Flickr. Ik heb een voorliefde voor foto's genomen van authentieke Franse deuren. Ik kan deze nu makkelijker op onderwerp zoeken en wil jullie deze plaatjes van plaatjes niet onthouden. http://www.flickr.com/photos/pixietart/40917658/
Niets teveel gezegd toch? Vooruit, nog eentje dan! http://www.flickr.com/photos/gregs_photos/104502259/
C'est tout ce soir!

1 opmerking:

  1. Wij hebben thuis heel veel van onze digitale foto's uitgeprint en deze heb ik een in kaartenstandaard in de kamer staan. Er wordt ongelooflijk veel in gebladerd (..en mee gespeeld trouwens ;))

    Dit zijn inderdaad spectaculaire deuren trouwens. Wow!

    Ik zal binnenkort eens wat meer vertellen over het werken met een link zodat je deze ook meteen kunt laten doorlinken. Goed idee?

    BeantwoordenVerwijderen