dinsdag 17 november 2009

RSS virus

Helemaal in de ban van het RSS virus. Symbaloo vind ik visueel veel aantrekkelijker dan Netvibes, maar omwille van deze cursus heb ik mij toch maar aangemeld bij Netvibes. Met name de nieuwe advertenties voor skikleding op marktplaats stromen binnen, maar verder heb ik voor mijzelf nog niet echt de toegevoegde waarde van Netvibes kunnen ontdekken. Op het eerste gezicht lijkt het allemaal erg handig, maar zo als het er nu naar uitziet gun ik mijzelf niet de tijd om dagelijks m'n netvibes pagina op te starten. Als ik informatie wil, zoek ik dat op dat moment wel op. Mijn man en ik zien wel wat in symbaloo als startpagina wat betreft het overzicht van veelvuldig gebruikte links, maar hier is het lezen van de feeds weer wat ingewikkelder. Ik merk dat ik ervoor moet waken om bij deze cursus niet ongemerkt uren te surfen op het net. Efficiƫntie wordt mijn streven!

1 opmerking:

  1. Oeh, herkenbaar heikel punt.
    Inderdaad slokt het internet en ook RSS veel van mijn tijd. Alleen.. in de loop van de tijd wordt het minder een truukje en meer een gewoonte en raak je ook gewend aan een andere manier van werken en informatie vergaren.

    Zie het een beetje als heel lang 50 rijden in de bebouwde kom en dan opeens mag/moet je 80. Dat voelt de eerste paar kilometer als behoorlijk snel, totdat je gewend bent aan de snelheid.
    En dan ga je de snelweg op en mag je opeens 120 rijden. Ook dat voelt de eerste paar kilometer wat bijzonder totdat je ook dat in je systeem hebt zitten.

    Dingen zoals RSS, internettoepassingen en dergelijke vergen een zelfde gewenning.

    Echt, het gaat beter worden!

    BeantwoordenVerwijderen