dinsdag 17 november 2009

Wat heb ik nou eigenlijk allemaal gedaan?

Heel braaf de opdrachten gevolgd en uitgevoerd, maar eigenlijk geen flauw benul met welk doel. Ten eerste via de google blogsearch m'n eigen naam gegoogled. Heel leuk dat er in Noorwegen nog een Anne-Heidi is die iets met quilts doet en een eigen blog heeft met sfeervolle muziek (een stukje ontspanning tussendoor is altijd fijn). Ik heb haar feed togevoegd op mijn netvibes pagina, evanals die van Maarten.Zijn pagina ziet er indrukwekkend uit (ik voel mij absoluut een stuntelende beginner), maar eerlijk gezegd weet ik niet waar te beginnen met lezen bij de overgrote hoveelheid aan tabs en informatie. Ook Annemarie's blog toegevoegd en naar mijn weten mijn pagina openbaar gemaakt (ik weet niet zeker of dit ook allemaal goed gegaan is). Mijn probleem met RSS is dat er zoveel goede blogs en pagina's zijn die je kunt volgen, dat het gevaar bestaat dat je overstelpt wordt met informatie, hoe nuttig die ook allemaal is, je verliest toch een beetje het overzicht. Ik blijf nog steeds een voorstander van het opzoeken van informatie als ik daar behoeft aan heb. Het nut van de egofeeds ontgaat me nog even op dit moment. Wat is het verschil tussen een gewone feed en een egofeed? Grappig vind ik trouwens wel de google blogsearch. Nooit geweten dat je blogs kunt doorzoeken op zoektermen. Wel moet je al heel specifiek weten waarnaar je zoekt, omdat je anders een veel te brede lijst met resulaten krijgt. Dit gebeurde bij mij toen ik intypte "taalopdracht Nederlands vmbo". Nogmaals ik weet niet of RSS wel aan mij is besteed.

1 opmerking:

  1. Een egofeed is vooral handig wanneer je meer een meer zou gaan publiceren. Ik vind het handig om te zien op welke blogs mijn naam wordt genoemd om ook bijvoorbeeld onjuistheden bij te stellen.
    (Bij bedrijven noemen ze dat 'webcare') Een egofeed zou ook kunnen zijn dat je op zoek gaat naar datgene wat er over het Ichthus wordt geschreven.

    Mijn idee met RSS is dat je begint met een aantal weblogs die je interessant genoeg vindt om regelmatig te bezoeken. Wen aan de andere manier van 'bezoeken' en kijk daarna of je iets wilt toevoegen ja of nee. Of dat je weer terug gaat naar je oude manier zonder RSS.

    Alles ziet er goed uit trouwens. Mooi!

    BeantwoordenVerwijderen