woensdag 13 januari 2010

Youtube Yeah!



Een behoorlijk aantal jaren geleden, toen ik nog jong, snel en wild was, keek ik altijd naar Toppop. Iedereen die er een beetje bij wilde horen en wilde laten merken dat 'ie op de hoogte was van de laatste muziektrends en hits, werd geacht naar Toppop te kijken. Het programma startte altijd met de jingle 'Toppop Yeah!' Later kwam voor dit programma Countdown in de plaats. Toen was je afhankelijk van de tv voor het bekijken van artiesten en muziekclips. Daarnaast luisterde je naar de radio om muziek te kunnen luisteren. Je hoopte dan dat ze jouw favoriete nummer ook zouden draaien, wat je uiteraard dan weer net miste omdat je heel eventjes weg was. Ik zie mijzelf nog klaar zitten met een cassettebandje om liedjes te kunnen opnemen, zodat ik die dan eindeloos achter elkaar kon afspelen. Voor mij is video storage zoals Youtube dan ook een van de mooiste web 2.0 toepassingen. Ieder moment van de dag, elke gewenste artiest, ieder gewenst nummer of optreden, clips, theater en live optredens, onbekende en bekende artiesten, recente nummers of liedjes uit een grijs verleden, amateur of prof, noem maar op en het is te vinden op Youtube. De mogelijkheden zijn eindeloos en het plezier is meer dan eindeloos. Welke andere toepassing wordt zoveel gebruikt en heeft zoveel bekendheid als Youtube? Zonder het gebruiksgemak en nut van vele andere toepassingen te ontkennen, is Youtube voor mij de ultieme web 2.0 toepassing. Ik gebruik Youtube dagelijks en geniet nog steeds van de mogelijkheden die het mij geeft. Voor mij is de beste toepassing datgene wat je ook daadwerkelijk gebruikt in je dagelijks leven. Youtube Yeahhhhhhh

Geen opmerkingen:

Een reactie posten