woensdag 13 januari 2010

Gemak dient de mens

Hoe vaak het mij al niet overkomen is dat ik documenten kwijtgeraakt ben wegens vastgelopen computers, crashes, kindergeklooi, vermiste USB sticks, etc, etc! Drama in het kwadraat als het dan ook nog een document of presentatie betreft waar een willekeurig gezinslid met bloed, zweet en tranen eindeloos aan heeft gewerkt.
                                                    

En dan te bedenken dat het zoveel simpeler had gekund. Vanaf nu zet ik belangrijke documenten online in Google docs. Ik heb wat geoefend met het online zetten van documenten en daarbij heb ik een uitnodiging gestuurd aan 23onderwijsdingen@gmail.com (Ik kon zo gauw Annemaries e-mail niet vinden, dus ik hoop dat Annemarie het kan vinden). Ook mij overkomt het geregeld dat ik talloze versies van een e-mail met bijgevoegd bestand in mijn postvak heb. Meestal moet ik dan eerst verschillende e-mails openklikken om te zien wat de opmerkingen ook al weer waren en door wie ze gemaakt zijn. Niet echt efficiënt. Dat is met het online documenten maken verleden tijd, je moet dan wel weer even alle e-mail adressen invoeren als je het document wilt delen, maar het scheelt daarna een boel werk en frustratie. Wat mij trouwens wel opviel is dat er een maximum zit aan de grootte van het bestand. Volgens mij moet je voor grotere bestanden betalen en daar heb ik dan weer geen zin in. Voor nu zie ik met name voor privé gebruik wel mogelijkheden.

1 opmerking:

  1. Je hoeft maar een keer alle mailadressen op te zoeken. En daarnaast kun je ook gewoon een link delen met iedereen die toegang wil hebben.

    En ik heb het document inderdaad gezien. Leuk! Ik ga snel nog even wat extra zaken toevoegen. :)

    Het is een handige manier om snel dingen te delen of om documenten veilig te stellen.
    goed gezien!

    BeantwoordenVerwijderen