zondag 24 januari 2010

Podje Casten

podcast Andermans veren

Hè hè, eindelijk ben ik toegetreden tot het selecte gezelschap dat gebruik maakt van de term 'podcasten' en dan ook nog weet wat dat betekent. Schijnbaar terloops meld ik aan mijn toevallig opbellende schoonzus, dat ik aan het podcasten ben. Dat zal naar mijn idee zeker indruk maken! Dan wel jammer dat zij vervolgens denkt te horen dat ik mijn 'potje aan het koken' ben. Weg effect!! Toch maar dapper doorgegaan met het onderzoeken van dit onderwijsding. Ik ben gestuit op de site van Radio 2. Het programma Andermans Veren sprak mij altijd al aan, maar ik volgde het alleen als ik toevallig net op het juiste tijdstip naar radio 2 zat te luisteren. Ik heb het nu als RSS feed toegevoegd aan mijn Netvibes account. Terwijl ik nu aan mijn blogje werk, zit ik met de koptelefoon op te luisteren naar Hans Teeuwen en Yoep. Nu geef ik onmiddellijk toe dat het lastig is om je te concentreren op een onderwerp, terwijl je schaterlachend achter de computer zit. Mijn studio sport kijkende huisgenoten kijken licht fronsend en enigszins verstoord op als ik door het voetbalcommentaar heen grinnik. Het deert mij niet, ik voel mij even de expert op het gebied van podje casten. Dat potje koken heb ik lang genoeg gedaan en levert bij lange na niet de bewondering op van mijn kinderen, die ik nu van ze krijg. Overigens betekent dit niet dat ik direct mogelijkheden zie voor toepassing binnen mijn lessen. Voor privégebruik daarentegen vind ik het een geweldige toepassing.

1 opmerking:

  1. Opnieuw weer iets wat aan je repertoire kan worden toegevoegd. Misschien is zoiets als een podcast wel heel geschikt als tussenles voor een van je eigen vakken. Om zo eens te praten over drama, over Andersmans veren, over...

    zoiets?

    BeantwoordenVerwijderen